17 Temmuz 2011 Pazar

Selam Nike



Bildiğiniz gibi yaklaşık 2 saat önce Galatasaray'ın yeni sezon formaları tanıtıldı. Siyah ve parçalı formaların resimleri dün sızmıştı, hatta Footballove sayesinde aylar öncesinden tasarımları görebilmiştik. Teker teker bakalım şimdi formalara...

Bu seneki parçalımız bence hiç de güzel değil. Evet çatırt diye söyledim, ama maalesef bence durum bu. Kullanılan kırmızı ve sarı tonlarında bir sıkıntı yok, ancak diğer detaylar oldukça kötü. Nike'ın armasının siyah olmasi çok gereksiz olmuş, kırmızı üzerinde siyah hiç de güzel durmuyor. Beyaz olabilirmiş. Aynısını koldaki Avea reklamları için de söyleyebilirim. Formanın yakası da hiç şık değil. Sanki kırmızının bir parçasıymış gibi duruyor ki bence güzel bir görüntü oluşturmuyor. Arkasının zaten tek renk olması tamamen yanlış.

Parçalıyla ilgili çok büyük bir sorun daha var, o da aşağıdaki fotoğraftan rahatça anlaşılıyor bence:


Direk çat diye kalıba koymuşlar bizim formayı, renkleri armayı ve bayrağı çıkart, al sana geçen senenin Trabzonspor forması.

Siyah forma ise gerçekten değişik duruyor. Sanki maç forması gibi değil de, antrenman forması gibi. Yakası, kumaşı çok kalitesiz gibi. Sanki Galatasaray forması değil de, Almanya'nın düşük liglerinde oynayan bir takımın forması havası var. Bence parçalıdan daha güzel ama bir eksiklik var gibi formada, ne olduğunu da bir türlü çıkartamadım.

Daha küçük bir resmini bulamadığım için özür diliyorum ve direk konuya giriyorum; bence en güzel formamız bu. Her şeyden önce, parçalı ve siyahtan daha kaliteli, düzgün gözüküyor. Bunun nedeni de lansman öncesi Sedat Doğan'ın da bahsettiği pet şişelerden yapılması olayı. İronik gözüküyor ama durum aynen şöyle; Nıke elit kategoriye koyduğu takımların formalarının hepsini bu geri dönüşüm materyallerinden yapıyor. Manchester United'ın, Barcelona'nın veya Juventus'un forma tanıtımlarına bakarsanız metinlerde her zaman bu pet şişe ifadelerini göreceksiniz.

Tasarım olarak konuşmak gerekirse, formanın çok büyük bir özelliği yok aslında. Sarının üzerine kırmızı yaka iyi gitmiş. Ekstra bir detay yok. Tek sıkıntı Türk Telekom ve Avea yazılarının siyah renkte olması ki o da sanırım elimizde olan bir şey değil, sponsor renkleri takım renklerinde olamıyor diye biliyorum (TFF kayıtlarında iki rengimiz var, sarı ve kırmızı).

Bu formanın bir diğer özelliğiyse diğer iki formadan farklı olarak Ekim ayında çıkacak olması. Bunun bence iki nedeni olabilir; 1.si bu elit kategori olayı. Yeteri kadar üretim yapılamamış olabilir, hatta takım da Ekim ayına kadar bu formayı giyemeyebilir. 2.si ise diğer iki formanın kötülüğü. Muhtemelen Nike da bu iki formadan pek fazla satamayacağının farkındadır...

Son olarak birkaç şey demek istiyorum;
1- Direk sarı forma alıyoruz.
2- Umarım bu sefer piyasaya uzun kollu formalar çıkar. Bulması gerçekten zor.
3- Kaleci formaları hakkında detaylı fotoğraflar yok ama ikisi de basit ve hoş duruyor. Elit kategoride olduğumuzu yeni kaleci tasarımları kullanmamızdan anlayabiliyoruz. Fark ettiyseniz Nike giyen bütün takımların kaleci formaları neredeyse aynı. Mesela Trabzonspor eski kalıplardan birini kullanıyor.
4- Gsstore.org 'dan bakınca fiyatlarla ilgili ilginç bir şeyler olduğu da anlaşılıyor. Siyah 64 TL, Parçalı 99?
5- Siyahın arkasına kırmızı yerine sarı daha iyi gidermiş.
6- Umarım bu da Mustafa Sarp'ı son kez GS forması giyerken görüşümüz olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder